lørdag, januar 14, 2006

Grønn januar

Vi skriver 14. januar, og jeg kan slå plenen her i Skien. De siste stripene fra september-klippinga er fremdeles synlige. Plenen er grønn og fin. Noen isklumper her og der, men det fikser Honda-en greit, helt sikkert.

Men det er jo ikke slik det skal være? Tidligere vintre har jeg kunnet tatt på meg skia utenfor huset og gått bort til lysløypa borti lia her, men ikke slik i år, nei.

Global oppvarming eller ei, men den 14. januar bør helt klart stille med skiføre hvis ting skal kunne regnes som "normalt".

3 kommentarer:

Kjerstin sa...

Aha ... det er du som har bestilt all denne snøen! Helt i orden det, men du må ha vært litt sleivete med bestillingen, det snør jo her også! Tenk litt på en stakkars pendler som kjemper i snøkavet for å komme fram og tilbake på jobb - vær mer presis med bestillingene!

Stian sa...

Ja, man skal visst være forsiktig med hva man ønsker seg. Dette ble jo reint for mye.

Jeg skal forsøke å ikke være så generell i min henvendelse til væregudene neste gang. "Nok snø til å gå på ski, men ikke mer, værsåsnill".

Kjerstin sa...

Tusen takk. Fint om du tar med denne tilføyelsen:

"Og ikke der Kjerstin ferdes".

Takk igjen.