tirsdag, februar 28, 2006

Nok snø!

Folk fra Nord-Norge ler nok litt i skjegget av oss søringer når vi klager over mye snø. Men nå er det altså nok! Det snør noe så inni h11te og blåser hatter og høy.

Det er 4 hovedveier mellom Skien og Porsgrunn, to middelsstore byer i det sørlige Norge, ca. 10 km mellom bysentrene, med terreng varierende fra 0 til 100 meter over havet. I dag ble den ene hovedveien (min arbeidsvei, forøvrig) stengt av snø. Folk kjørte seg fast, brøytebilene kom ikke fram og Røde Kors måtte finne fram beltebil for å redde folk ut av fastsnødde kjøretøy. Det var litt E134 over Hardangervidda, men det var ikke vidda, det var bygater. Veien går like forbi min ringe bolig, og jeg skal si jeg har fått nok av vind og snø. I de verste vindkastene ser jeg knapt naboens hus. Jeg har bodd her i 21 år, men aldri har jeg opplevd maken. Det var skyvedugnad for å få løs bilene etter jobben i dag.

For de nysgjerrige kan jeg publisere et bilde av mitt soveromsvindu, som ligger i andre etasje.



Jeg er sterkt fristet til å bli på jobben fram til våren ...

1 kommentar:

Kjerstin sa...

Vær glad du har en annen-etasje å ty til. Jeg bor i første og regner med å bli innesnødd i løpet av natta.

Ved nærmere ettertanke ville det kanskje være like greit, vi (firemannsbolig) har snømåking på rundgang, og GJETT hvem sin tur det er ...

Stakkars meg.