onsdag, februar 15, 2006

Hvit februar (eller måkefrustrasjon)

For rundt en måned siden, 14. januar, klaget jeg over "grønn januar" her i bloggen. Faktisk kunne jeg slå plenen for en måned siden. Men etterlysningen av snø skulle jeg i retrospektiv ikke gjort. For nå, 15. februar, har jeg fått snø så det holder! Kilo på kilo i min 25 meter lange innkjørsel. Selv med sørlandsskuffe blir det i meste laget. Og med litt klein rygg tar det sin tid å rydde stripa inn til garasjen.

Nå har det seg slik at jeg kjører bilen ut og inn henholdsvis før og etter jobb på umåket mark, så det har bygd seg opp en viss "såle" i hjulspora. I dag ble det så mildt at snøen i disse spora begynt å råtne, så plutselig slo bilen gjennom gammel, umåket snø flere steder.

Jaja. Jeg fikk måket halve innkjørselen i dag. Resten får tas i morgen. Hvis det ikke laver ned i natt. Og snart kommer brøytebilen og legger en kjempehaug ut mot veien :-/

1 kommentar:

Kjerstin sa...

Og enda frykter folk muslimene og fugleinfluensaen (uten sammenligning for øvrig).

Pøh. Det er SNØEN som til syvende og sist kommer til å ta knekken på oss.