søndag, desember 02, 2007

Gråværshelg

Jeg har vært helgepappa denne gråværshelgen. Husets jentunge (11) er snill og grei, men kjeder seg forståelig nok når regnet øser ned ute og venninnene ikke bor rett i nabolaget.

Men det finnes da brettspill for en slik dag. Vi har kost oss med varm sjokolade, Penzum og Rummy.

Også har vi forsøkt oss litt med å sette frimerker i album. Tanken er at en dæsj systematikk, en klype estetikk og en bit geografi skal skape interesse for hobbyen.

Jeg har pludret om dagens utvalgte frimerkemotiv i andre fora tidligere. Jeg er ikke ukjent med at mange land driver litt spekulativ frimerkeutgivelsespolitikk, men jeg fikk litt hakeslipp da jeg oppdaget frimerket utgitt av Ekvatorial-Guinea, gjengitt under.



Ekvators sønner har brukt en skøyteløper fra olympiaden i Innsbruck i 1976 til å pryde ett av sine frimerker. Med djevellue og det hele. Er det en norsk landslagsløper, mon tro? Ellers tviler jeg på at det er så mange innbyggere i Ekvatorial-Guinea som har noe forhold til lengdeløp på skøyter.

Også har jeg ryddet litt i gamle bilder, og kom over et fotografi jeg tok av en nyhet på tekst-TV for en stund siden. En ganske sensasjonell nyhet, faktisk. Jeg må si jeg av og til lurer på norske velgeres prioriteringer. Man skal ikke undervurdere forholdet til kjæledyr.



Eller er det bare den gamle kjøkken-TV-en min som begynner å fuske i tekstmottaket? (Og hvis du lurer, ja jeg pleier å være oppe på den tida.)

Også har vi lagt over musikk på jentungens W910i. Musikksmaken hennes varierer fra Elvis via Øystein Sunde via The Beatles til ABBA. Så lenge Elvis og Beatles er med på lista, er pappa fornøyd.

Ingen kommentarer: