mandag, desember 22, 2008

Portforbud for pensjonister

Jeg synes selv jeg har en ganske travel jobb. En god del reising og litt ukurante arbeidstider. Derfor gledet jeg meg til å få tid til å få unna litt juleshopping nå som juleferien snart står for dør. "Mandag ettermiddag skal jeg i hvert fall få unnagjort litt julehandling," sa jeg overmodig på jobben.

Men, pensjonister, altså. Her har de fri hele året, alle dager, hele dagen, alltid. Og så skal de ut å kjøre i annetgir kl 17 to dager før jul. De vimer forfjamsede rundt i små Toyotaer på trange parkeringsplasser, stopper helt opp før rundkjøringer, legger ikke merke til grønt lys og viser generell manglede på oversikt i juletrafikken. Mysende og kjempeforvirrede sinker de lett stressede familiefedre ute på nødvendige juleærender. I alldeles enorme mengder! Det virker som alle Norges pensjonister har funnet ut at de mangler en rømmekartong før høytida og *må* ut og kjøpe den nå, om kvelden, to dager før julaften.

Det første partiet som foreslår portforbud for pensjonister etter klokka 12 uka før jul har min stemme.

Ingen kommentarer: