lørdag, september 10, 2005

Maxi 95

... er en svensk seilbåttype.

Jeg jobber sammen med Gunnar. Kjernekar, Gunnar. I tillegg eier han en Maxi 95. I vår luftet han tanken: Vi skal ikke ta en seiltur til Skagen i sommer, da, Stian? Jo, gjerne, sa jeg.

Jeg er en uerfaren matros, men kan da sveive en vinsj når det er påkrevd. Og sjøsjuketabletter kan ikke overvurderes.

Så, vi seilte i 10 dager på Skagerrrak og Kattegat. Jeg tenkte bare jeg skulle dele noen bilder.

Grenen fyr nær Skagen.

Bassholmen båt- og motormuseum. Her koser maskiningeniøren Gunnar seg.

Bassholmen igjen.

Cockpit-en i Maxi-en til Gunnar. Gunnar til venstre, jeg til høyre.

Stemning fra den svenske skjærgården.

Seiling er en fin hobby! Men jeg kunne aldri tenkt meg å eie en båt selv. Mye bedre å bli med som mannskap ved behov!

Ingen kommentarer: