onsdag, februar 25, 2009

Tannlegekrekk - eller: Leser journalister sin egen avis?

Tannlegekrekken forsvant melder min lokalavis Varden på sine internettsider.

Jeg ser at korrekturlesing er en døende dyd. Akkurat nå er klokka 22:07, og artikkelen har ligget ute siden 12:36. På nærmere 10 timer har altså ingen sagt til den skrivende journalisten at han har en graverende skrivefeil i overskriften til artikkelen. Enten leser ikke journalistene i Varden sine egne artikler på Internett, eller så gir de blaffen i hvordan de framstår for andre.

Det kan tolkes som en travel hverdag, eller det kan tolkes som at man ikke bryr seg om norsk språk. Det siste er jo litt synd.

Jeg har sikkert også mine svin på skogen når det gjelder bruk av korrekt norsk, men jeg har ikke språk som mitt levebrød ...

Ingen kommentarer: